Vereniging IKOOK

De Vereniging IKOOK wil er zijn voor Sterrenscholen en Integrale Kind Centra. Ook Brede Scholen mogen zich aansluiten. De doelen van de vereniging zijn:

• de belangen van Sterrenscholen en Integrale Kindcentra in Nederland behartigen en hiertoe initiatieven te ontplooien;
  • het gedachtegoed van Sterrenscholen en Integrale Kindcentra breed onder de aandacht te brengen en te promoten;
  • programma’s te ontwikkelen voor Sterrenscholen en Integrale Kindcentra, in de breedste zin en hiertoe onderzoek te doen;
  • het bewaken van het gedachtegoed van Sterrenscholen en Integrale Kindcentra;
  • ten aanzien van bovenstaande punten relaties te onderhouden met externe partijen;
  • het stimuleren van onderlinge uitwisseling
Vereniging IKOOK statuten

De initiatiefgroep ‘Sterrenscholen’ heeft gewerkt aan de voorbereiding van de ‘Landelijke Vereniging voor Sterrenscholen en Integrale Kindcentra’.
Op maandag 4 februari 2013 is de vereniging officieel opgericht.

Download hier de statuten.

Contactformulier Vereniging IKOOK

Heeft u een vraag over de Vereniging IKOOK dan kunt u deze hieronder stellen. Heeft u een vraag over De Sterrenschool in het algemeen dan kunt u gebruik maken van het algemene contactformulier.

Contactformulier Vereniging IKOOK

6 + 1 = ?

Aanmelden / meer informatie over lidmaatschap opvragen kan door een mail te sturen

Kosten per jaar

School:
€255,- plus € 0,30 per leerling

Locatie Kinderopvang:
€ 255,- plus € 0,30 per kindplaats

Bestuur:
Minder dan 1500 kindplaatsen of leerlingen € 510
Van 1500 tot 3000 kindplaatsen of leerlingen € 1.020
Meer dan 3000 kindplaatsen of leerlingen € 1.530

Externe organisaties
Externe organisatie € 1.530
Externe organisatie, zijnde ZZP €510

Mail naar info@verenigingikook.nl

Het bestuur van de vereniging
Bart Eigeman

Voorzitter

Bart Eigeman was in de periode 2001-2012 als wethouder van ’s-Hertogenbosch verantwoordelijk voor jeugd, onderwijs en talentontwikkeling. Daarbij was hij grondlegger van het gedachtegoed Kindcentra 0-13 jaar. Bart is nu werkzaam als zelfstandig ondernemer. Als voorzitter van IKOOK zet hij zich in voor een sterke vereniging met meer leden om het verschil op de werkvloer van Integrale Kindcentra te kunnen maken. Genoeg te doen voor en vooral mét leden.

Frans Bruinsma

Penningmeester

Frans Bruinsma is voorzitter van het College van Bestuur van SKOBOS, een organisatie voor Primair Onderwijs in Oirschot en omgeving. Frans is al vele jaren actief betrokken bij de ontwikkeling van de ideeën rondom het concept van de “Sterrenschool”. Als penningmeester van IKOOK wil Frans deze betrokkenheid voortzetten.

Claudia Doesburg

Secretaris

Claudia Doesburg is lid College van Bestuur van Stichting UN1EK in Vlaardingen. UN1EK is een organisatie voor onderwijs én kinderopvang. Deze unieke combinatie zorgt ervoor dat Integrale Kindcentra vanuit één stichting kunnen worden aangestuurd. Bij Vereniging IKOOK vervult Claudia de rol van secretaris.

Johan Gelderloos

Bestuurslid

Johan Gelderloos heeft brede ervaring opgedaan als regiomanager en projectleider in zowel onderwijs als kinderopvang. Hij stond aan het begin van Sterrenschool Apeldoorn en heeft in het land een groot netwerk bij andere (Sterren)scholen. Als bestuurslid van IKOOK zet Johan zich in voor de verbinding tussen onderwijs en kinderopvang.

Hester Hill-Veen

Bestuursondersteuner

Hester is werkzaam in onderwijs en opvang. Voor IKOOK verzorgt zij de bestuursondersteuning. Richting leden is zij het eerste aanspreekpunt.